Apa ada pada botox?

botox-injection

Ape yang terlintas ketika pertama kali mendengar name botox?amende tue?jiran opah kau ke..Botox atau nama lain dari implan silikon utk wajah.teknologi yang agak merbahaya.botox kini sudah terkenal dengan kegunaan sebagai jalan pintas utk menjadi lebih cantik dan menegangkan mana-mana sudut yg nampak kendur atau kedut.

botoxbeforeafter

Namun,ade yang xtau ape sebenarnya intipati botox itu sendiri dan begitu yakin utk melakukan suntikan itu tanpa memikirkan risikonye..demi nak kelihatan cantik,sanggup je kot.Baru-baru nie ayah saye mendapat maklumat dari seorang kawannye Dr Azhar Pakar Kosmetik Kelulusan AS memberitahu sesuatu mengenai suntikan botox:-

Katanya bakteria yang digunakan untuk suntikan itu berasal dari mayat-mayat manusia yang mati ditembak @ dibunuh hidup-hidup yang banyak terdapat di China. Ianya tidak boleh diperolehi dari jenis mayat lain selain dari mayat yang mati kerana sengaja dibunuh. Produk ini hanya diimport dari China sahaja dan ia hanya digunakan semata-mata utk tujuan kosmetik dan bukan utk kegunaan lain. Katanya”memang hukumnya HARAM digunaka oleh muslim. Setiap suntikan akan dikenakan caj kira-kira RM3k hingga RM4k. Ia hanya bertahan utk tempoh 3,4 bulan sahaja. Lepas itu kena top up lagi dan lagidan begitulah seterusnya. Tapi akhirnya kulit atau lemakyang terdapat dalam badan seseorang itu hasil suntikan ini akan menjadi reput.

p/s:Syukurlah dengan ape yang Tuhan kurniakan..

4 Respons

  1. ape barang botox2…

    pkai ubat jerawat sudeyy…

    wahahahaaa…

  2. Arggh,jerawat….!!

  3. hehe. tp cntik lak lepas kene botox tu

  4. wa gune T3 nak hilangkan jerawat
    kulit muke I masih licin lagik
    wahahaha

Tinggalkan komen